U bent hier: Home / Verrekijker / LO.com / Vrije tijd / Sint-Annekesfeesten

Contactgegevens

Op deze pagina

De Sint-Annekesfeesten

De Sint-Annekesfeesten vinden elk jaar plaats in het eerste weekend van de maand oktober en zijn sterk verankerd in de parochie. Ze ressorteren onder parochiale werken. Alle medewerkers, van het klein comité over het groot comité tot alle vrijwilligers werken belangeloos mee. We mogen elk jaar nog steeds rekenen op meer dan 100 helpende handen, die ons op een van deze 3 dagen komen ondersteunen.

De 48e editie van de Sint-Annekesfeesten 2020 vindt, omwille van COVID-19, plaats op enkel zaterdag 3 en zondag 4 oktober 2020 met een diner.

Missie

De missie van de Sint-Annekesfeesten is tweeërlei:

  • De eerste missie is van het allergrootste belang: 'Breng mensen bij elkaar'. Met andere woorden: organiseer iets voor jong en oud, voor kaarters en quizzers, voor eters en voor drinkers, voor mensen die alleen zijn als voor families. Via al onze activiteiten trachten we aan deze missie te voldoen.
  • De Tweede missie is mooi meegenomen: 'tracht er iets aan over te houden'. De opbrengst gaat naar Parochiale Werken die hiermee de vele werkgroepen en jeugdbewegingen die onze parochie rijk is, te ondersteunen.

 


 

SAF 2020 - Thema: 'Bubblicious'

Sinds mensenheugenis kijken wij uit naar het eerste weekend van oktober, want dan zijn er Sint-Annekesfeesten. Helaas, ook daar heeft Corona een stokje voorgestoken.

De activiteiten waaraan wij zo gewend waren kunnen grotendeels niet doorgaan.

Toch willen wij het weekend niet zomaar voorbij laten gaan.
We blijven alvast trouw aan de voornaamste doelstellingen van de feesten. De eerste missie is mensen bij elkaar brengen en op de tweede plaats willen wij wat financiële steun bieden aan de parochie in al haar geledingen.

Culinaire feesten

Aangezien de veiligheidsmaatregelen een aantal activiteiten onmogelijk maken of toch zeker heel zwaar beperken, houden wij alleen het culinaire gedeelte over.

Het restaurant dus en dat zal dit jaar twee keer mensen kunnen verwennen:

  • een diner op zaterdag 3 oktober om 19 u. en
  • een zondagmiddagrestaurant op zondag 4 oktober om 12 u.

Opletten: iedereen kan maar één keer komen eten en we kunnen telkens maximaal 100 personen toelaten. Het motto is: eerst is eerst.

 


 

Onze activiteiten, dag aan dag

Door de Corona crisis zijn zowat alle activiteiten geschrapt dit jaar, gewoon omdat we de veiligheid niet kunnen waarborgen, maar gelukkig is dat niet het geval voor ons diner.

 

Zaterdag 3 oktober 2020

Het zaterdagavonddiner 'SAF Culinair' | 19.00 u. - 00.00 u.

Chef Peter de Grote zit ook dit jaar met zijn menu helemaal in het thema. Dit wordt hier volledig voorgesteld.

Deze menu zal opnieuw € 25 kosten. Kinderen onder de 12 jaar eten voor slechts € 15. Kinderen onder de 6 jaar mogen zowaar gratis mee eten. Voor het menu van ons 'SAF Culinair' dient u wel op tijd in te schrijven! Vorige jaren hebben we deze activiteit vervroegd moeten afsluiten wegens 'volzet'.

Op voorhand reserveren is verplicht, want het aantal plaatsen is beperkt.

U bent welkom tussen 19.00 u. en 20.00 u. De bediening loopt extra lang door tot middernacht..

Mis deze zeker niet.

 

Zondag 4 oktober 2020

Het zondagmiddagrestaurant 'SAF Culinair' | 12.00 u. - 17.00 u.

Chef Peter de Grote zit ook dit jaar met zijn menu helemaal in het thema. Dit wordt hier volledig voorgesteld.

Deze menu zal opnieuw € 25 kosten. Kinderen onder de 12 jaar eten voor slechts € 15. Kinderen onder de 6 jaar mogen zowaar gratis mee eten. Voor het menu van ons 'SAF Culinair' dient u wel op tijd in te schrijven! Vorige jaren hebben we deze activiteit vervroegd moeten afsluiten wegens 'volzet'.

Op voorhand reserveren is verplicht, want het aantal plaatsen is beperkt.

U bent welkom tussen 12.00 u. en 13.30 u. De bediening loopt extra lang door tot na 17 u.

Mis deze zeker niet.

 


 

Het restaurant 'SAF Culinair'

Menu SAF 2020 – Bubbelmenu

Het menu is hetzelfde op zaterdag en zondag en omdat we natuurlijk komen eten in onze eigen bubbel is er gekozen voor een Bubbelmenu.

Chef Peter de Grote probeert u dit jaar te betoveren met:

  • Na een een bordje smaakmakers van de chef (amusebordje)
  • genieten we van zalm in een beursje van bricdeeg op een bedje van preistoemp,
  • met tussendoor een cava-sorbet (of limoensorbet voor wie dat wenst) om de smaakpapillen te prikkelen,
  • om ons dan te goed te doen aan een hertenfilet met fine champagnesaus, vergezeld door kroketjes en wildgarnituur,
  • om tenslotte te eindigen in schoonheid met een verrassend dessertbordje.

Op aanvraag is ook een vegetarisch en/of alcoholvrij alternatief mogelijk. Dit alles kost slechts € 25 en voor kinderen maar € 15.

Alles wordt aan tafel bediend, maar omwille van de (vele) corona-maatregelen zal de drank niet onmiddellijk aan tafel worden afgerekend met de diensters, maar na het eten aan de centrale kassa, zoals in een echt restaurant.

Extra dit jaar!

Voor de vegetariërs is er een apart voorgerecht en hoofdgerecht voorzien op aanvraag, gelieve dit mee te vermelden bij uw bestelling.

Prijs

Volwassenen betalen 25 EUR, kinderen van 6 tot 12 jaar slechts 15 EUR.

Volledige terugbetaling

Mocht de situatie nog veranderen zodat het diner moet worden afgeschaft wegens verstrengde overheidsmaatregelen, dan wordt uw inschrijvingsgeld integraal teruggestort.

U wordt bediend aan tafel!

Onze maîtres d'hôtel verwelkomen u bij het binnenkomen. U kiest uw tafel en gezelschap zelf uit tijdens de inschrijving.

Diensters komen uw drank noteren en garçons zullen al het eten aan tafel serveren.

U hoeft niet meer recht te staan of aan te schuiven aan het buffet. Alles zal aan tafel worden geserveerd. Handig hé?

En natuurlijk komen we ook rond met extra kroketten en saus.

Ook rolstoelen kunnen vlot aanschuiven. Geef ook dit even mee bij de reservatie zodat we een gemakkelijke plaats kunnen vrij houden.

Uw tafel reserveren en inschrijven

Uw tafel reserveren kan u op verschillende manieren.

Reserveren is verplicht, want het aantal tafels is beperkt. Stel dus niet te lang uit!

  • Ofwel door het invullen van onderstaand formulier (wat we het liefste hebben).
    Bij een correct email adres, dat we enkel voor deze inschrijving zullen gebruiken, ontvangt u ook een mail met alle details
  • ofwel haalt u de kaarten af op het parochiesecretariaat, Gaston Burssenslaan 17, elke werkdag tussen 9.30 u. en 11.30 u. (03 219 32 29).
  • ofwel door overschrijving voor zondag 27 september 2020 op rekening BE38 7895 3307 8672, Sint-Annekesfeesten, met vermelding van het aantal kaarten.

Corona

We kregen voor de Covidscan een groen licht. (Covid scan voor zaterdagavond / Covid scan voor zondagmiddag). Natuurlijk zullen we zeer strikt de maatregelen volgen. Bediening gebeurt met mondmaskers en alles wordt ontsmet.

Toch zal het 'SAF Culinair' heel gezellig zijn.

Een heel team met hart en ziel

Al wat we serveren in onze potten wordt door onze kookploeg volledig zelf gemaakt. Reeds op zaterdag start een uitgebreid team, onder leiding chef Peter, de voorbereiding van het culinaire festijn.

Maar natuurlijk wordt het meeste werk verzet op zaterdagavond en op zondagochtend. Dan is het een race tegen de tijd om alles netjes klaar te hebben. De keukenploeg wordt dan nog verder uitgebreid om de bediening op zich te nemen.

Zegt dit u wel iets? Wil u ook uw steentje, hoe klein ook, bijdragen? Klik dan hier en word één van de 120 vrijwilligers die de feesten mee dragen.

Inschrijvingsformulier

A f g e s l o t e n


 


 

Overzicht programma 2020

Alle activiteiten staan open voor iedereen. Soms is het nodig in te schrijven maar meestal niet. Deze informatie wordt vermeld bij uitleg van de activiteiten.

Voor de Sint-Annekesfeesten is slechts 1 missie van groot belang: 'Breng mensen bij elkaar'. Met andere woorden: organiseer iets voor jong en oud, voor kaarters en quizzers, voor eters en voor drinkers, voor mensen die alleen zijn als voor families. Aan deze missie trachten we met onze activiteiten te voldoen.

Kom gewoon af, feest mee, ontmoet mensen, geniet...

 

Zaterdag 3 oktober 2020

Naam uur Plaats info
Diner 'SAF Culinair' 19.00 u. tot 24.00 u. Zaal 'Kursaal' info -

 

Zondag 4 oktober 2020

Naam uur Plaats info
Zondagmiddagrestaurant 'SAF Culinair' 12.00 u. tot 17.00 u. Zaal 'Kursaal' info -

Alle activiteiten vinden plaats in en rond het Sint-Anneke Centrum, Hanegraefstraat 5, 2050 Antwerpen. Er is ruime parkeergelegenheid in de onmiddellijke omgeving. Bus- en pre-metrohalte (halte Halewijn) bevinden zich op 100 meter.

 

Praktische informatie

Ik wil mee komen helpen!

Helpende handen zijn er nooit genoeg.

We hebben nog vooral nood aan afwassers en opdieners (uiteraard m/v) al was het maar voor een uurtje. Het meest kunnen wij hulp gebruiken op zaterdagavond en op zondagnamiddag, maar ook op vrijdagnamiddag is elke helpende hand heel welkom. Contacteer Lut (03 219 44 69). Ze regelt alle shiften voor alle dagen, zowel voor de schermen als erachter. Zowel op vrijdag, zaterdag als op zondag. Zowel in de ochtend, middag als 's avonds. 

Kortom... welkom! En wij zorgen voor een heel aangename omkadering. Da's onze belofte!

En bij de start van uw shift voorzien wij in een begeleiding. U staat er echt niet alleen voor!

Bij wie kan ik terecht?

De Sint-Annekesfeesten worden gedragen door meer dan 140 vrijwilligers. Het merendeel doet één of meerdere shiften tijdens de feesten, maar sommigen onder hen hebben de eindverantwoordelijkheid over een bepaalde activiteit.

We geven hier een alfabetisch overzicht van de verantwoordelijken, u kan ze steeds contacteren: 

Naam Informatie
Sint-Annekesfeesten

Algemeen email adres voor alle vragen, opmerkingen, informatie, enz...

Armand Vergauwen

A.K.A.L.O. Groepstentoonstelling

0499 30 74 03

Elias De Bruyn

PlePlo Kinderanimatie

0470 51 90 39

Els Vermeersch

Pannenkoeken

0497 80 32 05

Fred Van de Velde

Ludieke quiz en woordwoerder feesten

0473 75 31 05

Guido Vonken

SAC Bridge tornooi

03 219 11 55

Herman Augustyns

Herder

03 219 32 29

Hilde Van de Velde

Klein comité - Algemene ondersteuning, teksten en promotie

0472 65 33 73

Jan Tiebos

Rommelmarkt

0475 57 45 14

Koen Meessens

Klein comité - Administratie en leiding

0479 99 53 97

Lies Vernimmen

Affiche, thema, creatief element

0499 37 62 95

Lieven Tiebos

Klein comité - Financiën

0473 86 62 10

Lut Tiebos

Klein comité - Personeel/shiften en tearoom

0496 68 14 62

Peter Kips

Chef-kok van sterrenrestaurant 'SAF Culinair'

03 219 82 85

Waarom doen wij deze feesten?

Zoals alle feesten georganiseerd door parochies of zowat alle andere groepen of verenigingen die draaien rond en op vrijwilligers, doen wij feesten om een centje te verdienen. Laten we daar niet flauw over doen. 

Mààààr: we hebben ooit eens uitgerekend dat we mits een kleine, haalbare gift te vragen aan alle vrijwilligers, misschien evenveel of meer zaad in het bakje zouden krijgen. 

Dat doen we dus niet. Want de hoofdreden waarom we – nu al voor de 46e keer – deze feesten organiseren is om mensen een weekend lang gezellig bij mekaar te brengen, om (nog meer) gemeenschap te vormen, om samen te eten, te drinken en te genieten van …het leven zoals het is. 

Waar gaat de opbrengst naartoe?

Een parochie draaiende houden kost geld. Er zijn heel wat verenigingen en er is een goed uitgerust secretariaat waarop iedereen kan beroep doen.

Het geld gaat ook naar de afbetaling en het onderhoud van gebouwen. Er is niet alleen de kerk, maar ook de zaal van SAC en het Cultureel Centrum ter Schelde. Er is ook 't Spieken en er zijn de jeugdlokalen.

Kortom, parochiale werken zal deze opbrengst heel goed spenderen, steeds met het oog om mensen samen te brengen.

Wie wordt er betaald?

Alle medewerkers op de Sint-Annekesfeesten werken volledig gratis! 

Niemand krijgt enig loon, tegemoetkoming, vergoeding of wat dan ook. Weet dan dat we meestal werken met meer dan 140 vrijwilligers. Misschien is dat het enige aspect dat in deze tijd niet echt meer behoort tot het leven zoals het is…

En toch kunnen we beschikken over een grote groep vaste vrijwilligers. Anderen integreren via de Sint-Annekesfeesten op Sint-Anneke. Leren mensen kennen, voelen zich heel goed na hun 'shift'.

Sint-Anneke Centrum... waar vind ik dat? Hoe kom ik er?

Sint-Anneke Centrum | SAC
Hanegraefstraat 5
2050     Antwerpen
Telefoon: 03 219 05 86

Ben ik verzekerd?

Elke medewerker is verzekerd. Natuurlijk doen we er alles aan om alles zo veilig mogelijk te houden. 

140 medewerkers... En u?

Alexander, Ana, Andrea, Anita, Anna, Anna, Anneleen, Annelies, Annemie, Annemie, Annemie, Arthur, Babs, Bart, Bart, Bert, Betty, Bob, Bruno, Carine, Caroline, Catharina, Charlotte, Charlotte, Christine, Daan, Dag, Daniëlle, Danny, Directie en leerkrachten, Dirk, Dirk, Dora, Eddy, Elke, Ellen, Ellen, Els, Else, Emiel, Erik, Erik, Erik, Eugène, Felix, Fie, Fons, Francine, Frank, Franky, Fred, Frieda, Gerd, Gert, Gie, Gie, Gie, Gie, Glenn, Greet, Guido, Guido, Hannelore, Herman, Hilde, Honoré, Ilse, Ilse, Indy, Inge, Irene, Jamilia, Jan, Jan, Jan, Jan, Jean, Jean-Marie, Jef, Jenny, Jens, Joke, Joke, Jos, José, Julie, Julien, Jurgen, Karel, Katleen, Katrien, Kelly, Kim, Koen, Koen, Krist’l, Kristine, Kristine, Leo, Lien, Liesbeth, Lieve, Lieven, Lily, Linie, Lisette, Liza, Luc, Luc, Ludo, Lusia, Lut, Lut, Maarten, Maggy, Marc, Marc, Marcel, Marcel, Maria, Maria, Marie, Mariette, Mark, Martha, Marthe, Mart, Mia, Mieke, Nancy, Nathalie, Nelly, Nick, Nicole, Oliver, Patrick, Peter, Peter, Poemi, Pol, Quinten, Raymond, René, Ria, Richard, Rita, Rita, Robert, Rosa, Ruben, Rudy, Secretariaat, Seppe, Sinny, Sofie, Stephanie, Tess, Thomas, Tineke, Tom, Toon, Tuur, Veerle, Viviane, Viviane, Vroni, Wannes, Ward, Ward, Willy, Wim, Yvonne.

Anderen bekeken ook

De Verrekijker

© Parochie Sint-Anna-ten-Drieën | Antwerpen Linkeroever | 03 219 32 29 | Google Maps | mail | webmaster | disclaimer